ContentKing is de winnaar van de Dutch Search Awards

Zoekmachines brengen continue het steeds veranderende internet in kaart. De crawlers van Google bezoeken op de achtergrond alle websites die daarvoor open staan en indexeren welke pagina’s, waar over gaan. Handig want daardoor kan Google jou in een split seconde een lijst van zoekresultaten presenteren die zo goed mogelijk aansluit bij de door jou ingetypte vraag.

Google is een antwoorden machine

Google wil vooral vragen beantwoorden. Meer hierover hoor je in aflevering 6 waarin ik in gesprek ga over de transitie die Google maakt van zoekmachine naar antwoordmachine met Eduard Blacqiere… (linkje). Als ondernemer of marketeer wil je zo goed mogelijk gevonden worden. Hoe hoger je wordt weergegeven in Google, des te groter de kans dat een zoeker doorklikt naar jouw website en niet die van je concurrent.

Een van de manieren om dat te doen is content marketing en goede copywriting skills. Meer daarover in het gesprek met Aartjan van Erkel. Aflevering 59 van deze podcast én in een webinar dat ik gaf met Kyrill Poelmans dat is terug te kijken op mijn site JelleDrijver.nl (linkje).

Wie zijn site niet monitort laat kansen liggen

Als je je site vult met goede content maar dat vervolgens niet monitort op fouten in de techniek en fouten in die content… dan laat je op zijn minst kansen liggen. Steven van Vessum is Chief Customer Officer bij de startup: ContentKing. Zij bestaan nu ruim 2 jaar en monitoren inmiddels meer dan 30 miljoen URL’s per dag! Waarom ze dat doen hoor je in dit interview.

Op het Pioneers festival zijn ze genomineerd als veelbelovende startup, jullie zijn gestort-list op de European-Search Awards, zo ook bij de UK Search Awards in de categorie: Innovation – Software en Best Search Software Tool… EN op 23 november 2017 wonnen ze de Dutch Search Awards in de categorie BEST SEO SOFTWARE (En jij kan die software met 10% korting gebruiken / testen via deze unieke link, dank je wel Steven!)

In deze aflevering van de Jelly Driver Podcast:

Stel ik Steven o.a. de volgende vragen:
– Wat is jullie succes?
– Welk probleem hebben jullie geconstateerd in de markt.
– Voor welke bedrijven is dat relevant? Alleen de BOL.COMs van deze wereld? Of ook voor Zelfstandig ondernemers en MKB bedrijven?
– Welke oplossing hebben jullie daarvoor bedacht?
– Wat is jullie verdienmodel?
– Welke trends kunnen we het komende jaar verwachten?
– Wat verandert er en wat blijft in feite hetzelfde? Denk aan:
Techniek, Content, Backlinks
– Waar moeten ondernemers zich op voorbereiden? O.a.
– Switch naar “mobiel georiënteerde” index.
– Gedrag van bezoekers op jouw website als ranking factor.
– Autoriteit en Trust nog belangrijker
– Dominantere rol featured snippets en direct answer boxes (Wil je zo vriendelijk zijn om dat in Jip & Janneke taal uit te leggen aub?)
– Welke adviezen heb je voor ondernemers die nu nog geen focus hebben op Content?
– Wat kan je de luisteraar bij wie we nu in zijn of haar oren zitten en het heeft volgehouden tot het einde van deze podcast aanbieden

Shownotes: jelledrijver.nl/steven
Speciale aanbieding: jelledrijver.nl/ContentKing (ContentKing 10% korting)

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Klantgericht Leiderschap door Sydney Brouwer

Klantgericht leiderschap - Sydney Brouwer

/
Sydney Brouwer is een mede-podcaster (Over klanten gesproken Podcast), staat net als ik regelmatig als spreker op podia, verdient zijn geld ook als ondernemer. Ik sprak hem over zijn nieuwe boek: Klantgericht Leiderschap. Nu te beluisteren als Jelly Driver Podcast
JD096 - Baan bij Google opzeggen om te gaan ondernemen - Schelto Witsen Elias
Director OPEN Business Leaders - Jos Slootstra

Jos Slootstra - Director OPEN Business Leaders

/
In deze podcast ga ik in gesprek met de director van OPEN Business Leaders: Jos Slootstra. We gaan het hebben over Ondernemen, fouten maken, EGO, Luisteren naar je hoofd of hart, mensen motiveren, werken in loondienst of als ondernemer OF... als ondernemer op de loonlijst.
Ben woldring tijdens BID 2018 over BenCompare

Bencompare de nieuwste dienst van Ben Woldring

/
Tijdens de Big Improvement Day sloeg hij op een grote rode knop en daarmee lanceerde hij zijn volgende stap in vergelijken: de app Bencompare. Beschikbaar voor iPhone en Android. In deze app zie je wat je kwijt bent aan vaste lasten, én hoe het indien mogelijk, goedkoper kan.
Top Trends voor ondernemers - Willem Overbosch

Top Trends voor Ondernemers

/
Top Trends voor ondernemers! Het boek geschreven door Willem Overbosch in samenwerking met diverse interessante ondernemers. Ik sprak hem in zijn eigen café de zaak (bij hem op de zaak). Niet alleen dromen maar ook concreet maken en toepassen. Dat is de boodschap. Hoe je dat doet? Dat lees, luister of zie je in deze nieuwe post.
Steven van Vessum en Jelle Drijver Thumb

ContentKing Winnaar Dutch Search Awards - Steven van Vessum en Jelle Drijver

/
ContentKing is de winnaar van de Dutch Search Awards. Ik ging in gesprek met deze startup en bespreek trends op SEO gebied én het belang van goed monitoren.
AVG GDPR Charlottes Law en Jelle Drijver

AVG wat moet ik er mee

/
AVG en GDPR. Waar moet je als ondernemer / bedrijf aan voldoen en wat is het risico als je het niet doet? Jurist Charlotte Meindersma geeft uitleg.
Vlogger inhuren Haarlem Mooi Meerwijk

Vloggen in Haarlem: Mooi Meerwijk

/
Ik mocht als ingehuurde vlogger in beeld brengen hoe alle betrokken organisaties en inwoners samenwerkten om inwoners te informeren over de veranderingen in afval inzamelen, het belang van afval scheiden en het voorkomen van zwerfvuil.
Ingrid van der Chijs Stoppen met een baan waar velen jaloers op zijn en voor jezelf beginnen

Stoppen met een baan waar velen jaloers op zijn en voor jezelf beginnen

/
Stoppen met een baan waar velen jaloers op zijn en voor jezelf beginnen. Ingrid van der Chijs deed dat. Zij startte Seriously Good. Het Duurzame lifestyle- en mediamerk voor good people, good stories en good brands.