Streak, een CRM systeem voor in je Gmail inbox.

Wekelijks geef ik het vak Online Positionering. Daarin hebben we het ook geregeld over handige (online) tools en apps die je kunnen helpen je werk (sneller) gedaan te krijgen. Afgelopen week vertelde een student (Peter) mij tijdens de les dat zij op de zaak werken met een CRM systeem dat je integreert in je Google Mail box. Mijn nieuwsgierigheid was gewekt.

Ik vroeg Peter een demo te geven voor de klas. Hij liet zien hoe hij samen met zijn collega’s de tool Streak gebruikt binnen de Google Inbox omgeving. Al snel werd ik enthousiaster en enthousiaster. Ik ben er nu net een paar dagen mee aan het testen en de eerste ervaring is zeer positief! Het helpt me nu al enorm om leads beter op te volgen en in de gaten te houden in welk stadium een project zich bevindt en wat er van wie wanneer verwacht wordt. Kortom: so far is het een aanrader.

Hieronder een voorbeeld van hoe ik Streak CRM nu heb ingericht in mijn Google Inbox omgeving voor de verhuur van kantoor gebouwen en kantoorunits met Peper in je Pand. Ik heb het in eerste instantie eens met 5 leads getest maar ben er inmiddels van overtuigd dat we dit met alle leads gaan doen. 

Streak CRM voorbeeld Peper in Pand

Wat is Streak CRM systeem voor in je inbox?

Stel iemand mailt je voor het eerst met een verzoek om meer informatie (Lead). Dan voer je die gegevens in op een nieuwe kaart in de kolom “Leads”. Denk aan contactgegevens, behoefte etc. Alle email conversaties met die klant rondom dat project worden automatisch gekoppeld aan die klanten/project kaart. Alle telefoontjes registreer je inclusief de tijdsduur en wat er besproken is. Ook als een collega belt, voert hij/zij de notitie toe aan de klantenkaart past de kolom aan van “Lead” naar “Voorstel uitwerken”. Zo blijft iedereen binnen het bedrijf op de hoogte van de stand van zaken. Zodra je een offerte hebt uitgebracht verplaats je de kaart naar de kolom “offerte uitgebracht” en stel je een reminder in dat je moet nabellen. Heb je nagebeld registreer je dat gesprek en de uitkomsten weer in Streak en verplaats je de kaart naar “Offerte akkoord” (of niet) enz enz.

Bepaal zelf de stadia in Streak CRM

De hiervoor genoemde kolommen kan je zelf instellen en aanpassen zodat ze passen bij jouw workflow. Ongeacht of je een zakelijk account hebt bij Google (GSuite) of gewoon een standaard Gmail adres, je kunt het gratis installeren en gebruiken. Pas als je meer uitgebreide functionaliteiten wilt zijn er kosten aan verbonden.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

bunq premium Ali Niknam en Jelle Drijver

Hoe zit het nou met bunq premium?

/
Journalisten schreven er over, mensen uitten hun ongenoegen op Social Media. En ik dacht vooral: huh wat gebeurt er! En aangezien ik bunq een sympathiek bedrijf vind en Ali een sympathieke vent wil ik niet zomaar afgaan op wat anderen er over schijven. Zeker niet nadat ik als bun gebruiker een mail ontving van Ali waarin hij aangeeft: dit hebben we niet goed gedaan. Of sterker nog: dit heb ik niet goed gedaan! Hand in eigen boezem en met de billen bloot. Kan ik waarderen. We maken als ondernemers allemaal fouten nietwaar.
DJ Patrick Kicken en Jelle Drijver

Viraal gaan is verslavend - Patrick Kicken

/
Jelle Drijver ging in gesprek met Radio Deejay Patrick Kicken. De man die zo enorm veel Whatsapp groepen heeft dat hij hiervoor een tweede telefoon gebruikt. Een video van een man en een ezel zorgde er voor dat zijn complete YouTube kanaal met miljoenen views offline werd gehaald en dat terwijl de video niet eens op openbaar stond. Toen ik nog op de middelbare school zat luisterde ik vaak naar Patrick Kicken via Kicken.com. Dé site waar je naar toe ging om grappige video's te bekijken en lollige geluidsfragmenten te beluisteren. Wie kent bijvoorbeeld niet de 2 pizzabakkers die telefonisch bij elkaar bestellen terwijl ze denken een klant aan de lijn te hebben. Deze en vele andere komen van Patrick Kicken.
TIM DE KRAKER - BAR DOGGY

In gesprek met Tim de Kraker, de founder van BarDoggy

/
Hij haalde inmiddels ruim 7 ton aan funding op. Maar wat is Bar Doggy nou eigenlijk? Wat is Tim zijn Favorite Failure? Hij verzameld bakken aan waardevolle data over zijn gebruikers (in ruil voor gratis drankjes), hij helpt drankmerken om meer bekendheid te creëren binnen een specifieke doelgroep en tegelijkertijd helpt hij horeca ondernemers aan meer gasten in de zaak en meer omzet... Een leuk gesprek! Ik trof Tim , hoe kan het ook anders, op het terras van de Westergas tijdens The Next Web conference eerder dit jaar. Daar installeerde ik direct zijn app om vervolgens meteen maar de proef op de som te nemen aan de bar. Krijg ik op vertoon van mijn iPhone een gratis Gin-Tonic t.w.v. €10? Je ziet het in deze nieuwe aflevering.
Trello co founder Michael Pryor talking to Jelle Drijver

Co-Founder TRELLO Michael Pryor

/
At The Next Web 2017 I spoke to Michael Pryor, the Co-Founder of (truly!) one of my favorite app's in productivity. This app is one of the app's I use almost on a daily basis.
Jelle Drijver in gesprek met Joris Beckers Picnic

Picnic - Een interview met co-founder Joris Beckers

/
Voordat Picnic begon werd 1 % van de boodschappen thuisbezorgd. Inmiddels brengt picnic 5% van de boodschappen aan huis. Ze gaan dus als een speer!
LINEKDIN TIPS AND TRICKS JUDITH EVERSDIJK THUMB
Snapchat Marketing met Liam Tjoa van GoSpooky

Snapchat Marketing volgens Liam Tjoa

/
Snapchat Marketing volgens Liam Tjoa (19) van GoSpooky. Hij helpt grote bedrijven als HEMA, Albert Heijn en EndeMol bij hun Snapchat strategie.
Hoe bots en virtual assistants ons leven gaan veranderen

Chatbots & Virtual Assistants gaan ons leven veranderen

/
Tech bedrijven steken hier honderden miljoenen in want: Dit is de toekomst zeggen ze. Bedrijven snappen (of geloven) dat wij bediend willen worden door software. Of wij daar zelf al helemaal achter zijn is de vraag maar wie herinnert zich niet het filmpje uit 1999 met de reacties van mensen op de vraag: "heeft u een mobile telefoon".