Social media training bij Assistant2 in Den Haag

Dinsdag 8 november mocht ik een ontzettend leuke social media training geven bij Assistant2 in Den Haag. 11 super gemotiveerde Assistants zaten klaar om de hele dag aan de slag te gaan. In vogelvlucht besprak ik alle nieuwe ontwikkelingen met ze. We gingen aan de slag met het voor assistants super relevante Linkedin. Verder doken we ook in platformen als Facebook en Twitter en behandelden we de nieuwere Social Media zoals Snapchat, Instagram, Houseparty… Mijn dag is geslaagd als ik iedereen up to date kan krijgen en het zo kan uitleggen hoe ze het meteen in hun eigen werk kunnen toepassen. Tijdens de training ging het niet alleen over social media: ook gaf ik ze allerlei tips en tools om slimmer, sneller en effectiever te werken.

Praktische tools voor slimmer en productiever werken

Ik noem het dan wel een social media training, maar ik geef ook graag tips en tricks om slimmer en productiever te werken. Al mijn favoriete tips and tricks die mij enorm helpen om meer gedaan te krijgen in minder tijd deel ik tijdens zo’n dag maar al te graag! Van slim agendabeheer tot automatische koppelingen met 2do lijsten, waarmee je op den duur kostbare tijd bespaart. Laten zien hoe het werkt en dan aan het einde van de dag terug het veld in sturen zodat ze er vervolgens meteen zelf mee aan de slag kunnen.

Alle vragen beantwoorden

Op zo’n dag ben ik er natuurlijk voor de deelnemers die de moeite nemen naar Den Haag te komen om te investeren in het uitbreiden van hun skill set. Om dan maar een verhaal af te draaien dat ik zelf interessant vindt, vind ik niet de juiste aanpak. Aan het begin van mijn training daag ik iedereen uit zijn of haar vragen en leerdoelen voor deze dag kenbaar te maken om die vervolgens op te schrijven op een flip-over. Deze lijst met vragen wordt de rode draad door mijn dag heen. Op die manier gaat iedereen niet alleen met een tevreden gevoel de deur uit maar ook nog eens met de antwoorden waar ze voor kwamen.

Geslaagde social media training

Aan het einde van de dag hebben we een heleboel tips besproken ten aanzien van social media, slim en effectief werken en handige apps. Enkele reacties van de deelnemers:

‘Erg ervaren en goede expert. Top!’

‘Veel verschillende handige apps en platforms meegekregen waarmee ik social media kan managen’

‘Kleine groep waardoor we veel content hebben kunnen bespreken’

‘Jelle en de locatie waren de sterkste punten van de dag!’

‘Perfecte verzorging, loopt als een trein!’

Lees ook hier de blog van Assistant2 zelf om te lezen over hun ervaring met mijn training.

Cadeautje

De meeste vragen komen bij zo’n Social Media training altijd achter af. Dan zit je thuis of op kantoor en besluit je om bijvoorbeeld je Linkedin profiel helemaal strak te trekken. En juist dan loop je tegen dingen aan. Ik vind het ontzettend belangrijk dat mensen na mijn trainingen ook écht verder kunnen met dat wat we behandeld hebben. Om ervoor te zorgen dat de Assistant2 deelnemers geen enkele reden hebben om er niet mee aan de slag te gaan, organiseer ik over een paar weken een exclusief Q&A webinar voor ze. De komende weken kunnen ze hun tanden zetten in alles wat ze hebben geleerd. Daarbij komen ze er vanzelf achter of ze eventueel nog ergens tegenaan lopen. Deze vragen kunnen ze dan aan mij stellen tijdens het webinar, waarop ik ze nog een voor een beantwoord. Zo zorg ik ervoor dat ze zoveel mogelijk uit de training halen.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

VAN MARINIER TOT MUDMASTER

Van Marinier tot Mud Master - Oprichter André Skwortsow

/
André Skwortsow is ex-marinier en de oprichter van Mud Masters. Hoe is het om een een bedrijf op te richten en te ervaren dat een paar jaar later bijna iedereen in Nederland jouw bedrijf kent? Wat doet het met je als je in de stad loopt en mensen dragen T-shirts met jouw logo erop?
Klantgericht Leiderschap door Sydney Brouwer

Klantgericht leiderschap - Sydney Brouwer

/
Sydney Brouwer is een mede-podcaster (Over klanten gesproken Podcast), staat net als ik regelmatig als spreker op podia, verdient zijn geld ook als ondernemer. Ik sprak hem over zijn nieuwe boek: Klantgericht Leiderschap. Nu te beluisteren als Jelly Driver Podcast
JD096 - Baan bij Google opzeggen om te gaan ondernemen - Schelto Witsen Elias
Director OPEN Business Leaders - Jos Slootstra

Jos Slootstra - Director OPEN Business Leaders

/
In deze podcast ga ik in gesprek met de director van OPEN Business Leaders: Jos Slootstra. We gaan het hebben over Ondernemen, fouten maken, EGO, Luisteren naar je hoofd of hart, mensen motiveren, werken in loondienst of als ondernemer OF... als ondernemer op de loonlijst.
Ben woldring tijdens BID 2018 over BenCompare

Bencompare de nieuwste dienst van Ben Woldring

/
Tijdens de Big Improvement Day sloeg hij op een grote rode knop en daarmee lanceerde hij zijn volgende stap in vergelijken: de app Bencompare. Beschikbaar voor iPhone en Android. In deze app zie je wat je kwijt bent aan vaste lasten, én hoe het indien mogelijk, goedkoper kan.
Top Trends voor ondernemers - Willem Overbosch

Top Trends voor Ondernemers

/
Top Trends voor ondernemers! Het boek geschreven door Willem Overbosch in samenwerking met diverse interessante ondernemers. Ik sprak hem in zijn eigen café de zaak (bij hem op de zaak). Niet alleen dromen maar ook concreet maken en toepassen. Dat is de boodschap. Hoe je dat doet? Dat lees, luister of zie je in deze nieuwe post.
Steven van Vessum en Jelle Drijver Thumb

ContentKing Winnaar Dutch Search Awards - Steven van Vessum en Jelle Drijver

/
ContentKing is de winnaar van de Dutch Search Awards. Ik ging in gesprek met deze startup en bespreek trends op SEO gebied én het belang van goed monitoren.
AVG GDPR Charlottes Law en Jelle Drijver

AVG wat moet ik er mee

/
AVG en GDPR. Waar moet je als ondernemer / bedrijf aan voldoen en wat is het risico als je het niet doet? Jurist Charlotte Meindersma geeft uitleg.
Vlogger inhuren Haarlem Mooi Meerwijk

Vloggen in Haarlem: Mooi Meerwijk

/
Ik mocht als ingehuurde vlogger in beeld brengen hoe alle betrokken organisaties en inwoners samenwerkten om inwoners te informeren over de veranderingen in afval inzamelen, het belang van afval scheiden en het voorkomen van zwerfvuil.