Selecteer een pagina

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Op DMexco ging ik in gesprek met Ryan Holmes, de CEO en founder van Social Media tool: Hootsuite.

[/av_textblock]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]
[vc_row][vc_column][ivf video_url=”https://www.youtube.com/watch?v=CDbyqyCJq4k” frame=”mbp” bgd=”3515″ icon=”arrow75″ icon_color=”#ffffff”][/vc_column][/vc_row]
[/av_textblock]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Wie is Ryan Holmes?

Deze Canadese programmeur en internet ondernemer begon zijn eerste bedrijf al in High School. Later startte hij het bedrijf Invoke Media waar hij bij zijn klanten de behoefte proefde aan een online dashboard om Social Media te kunnen monitoren en managen en daaruit ontstond Hootsuite.

Wat is Hootsuite?

 Jelle Drijver in gesprek met Ryan Holmes Founder CEO HootsuiteHootsuite is een van dé meest bekende platformen waarmee je alle berichtgeving op Twitter goed kunt monitoren in handige kolommen. Zo kan je een kolom aanmaken met alle vermeldingen (mentions) en een met de prive berichten rechtstreeks aan jou (de direct messages) en een kolom met alle tweets waarin een specifiek keyword voorbij komt of een hashtag. Ik ga een guilty pleasure met je delen, maar dat moet dan wel onder ons blijven… ok? Komt ie: … Ik vind stiekem Boer zoekt vrouw heel leuk…. En wat ik dan vooral héél leuk vind is om tijdens de uitzending alle tweets te volgen die geplaatst worden over wat er op hetzelfde moment op tv te zien is. Ik maak dan in Hootsuite een kolom aan voor de hashtag #BZV en lach me vervolgens krom om het live commentaar van Paul de Leeuw, Harm Edens en vele andere twitterende, boer zoekt vrouw kijkende, Nederlanders

Zakelijk Social Media managen met Hootsuite

Zakelijk is Hootsuite erg handig om dat je meerdere social media accounts van verschillende platformen kunt koppelen en beheren. Ook kan je vanuit één omgeving handig berichten plaatsen op bijvoorbeeld zowel Twitter als Linkedin en Facebook. En als je zakelijk gebruik maakt van Social Media is de kans groot dat je wilt weten wat die inspanningen opleveren. Hootsuite biedt je diverse tools om dit te analyseren en te rapporteren aan bijvoorbeeld je klanten en of je manager.

Voor wie is Hootsuite?

Hootsuite is geschikt voor zowel particulieren en ZZP-ers als grote corporates. In de basis is het gratis. Pas als je meer gebruikers wilt toevoegen of als je meerdere platformen wilt koppelen moet je gaan betalen. En zelfs dan betaal je slechts een paar dollar per maand.

Whats’s next bij Hootsuite?

Ook aanwezig op de Hootsuite stand in Keulen was Bert Jan Boelens. Hij is als territory manager verantwoordelijk voor de Nederlandse markt. Met hem praat ik over een nieuwe dienst van Hootsuite waarmee ze zich richten op de grotere corporates om social media gebruik te stimuleren bij de medewerkers door ze gesegmenteerd te voorzien van relevante content die vervolgens makkelijk deelbaar is op de eigen social media platformen. Hiermee blijven medewerkers dus én op de hoogte én maak je het ze heel makkelijk om met één druk op de knop content te delen op hun eigen social media kanalen. Iets waarvan in mijn ervaring medewerkers vaak zeggen dat ze het nut er van begrijp en inzien dat het voor het bedrijf interessant is om dat te doen. Ook is de bereidheid er vaak absoluut maar gaat het mis bij de uitvoer. Men doet het simpelweg niet omdat het niet in het systeem zit én omdat men dan zelf moet gaan posten in verschillende app’s van de verschillende Social Media platformen. Deze nieuwe dienst maakt het super eenvoudig én manageable. De admin kan namelijk zien wie wel en niet post en wie wel en wie niet actief is met het delen op Social Media. Zo kan er gericht getraind en gecoacht worden.

Ook dit gesprek zal over een paar weken als Frankwatching Podcast te beluisteren zijn. Het interview is hier nu al vast te bekijken:

P.s. Luister dit gesprek en vele andere interviews ook als Frankwatching Podcast! Handig in de auto of op de fiets.

[/av_textblock]

[av_codeblock wrapper_element=” wrapper_element_attributes=”]

[/av_codeblock]

[av_hr class=’short’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’]

[/av_one_full][av_social_share title=’Deel dit stuk’ style=” buttons=” share_facebook=” share_twitter=” share_pinterest=” share_gplus=” share_reddit=” share_linkedin=” share_tumblr=” share_vk=” share_mail=”][/av_social_share]

[av_hr class=’short’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’]

[av_comments_list]

[av_postslider link=’category,85,80,81,108,97,42′ columns=’3′ items=’9′ offset=’0′ contents=’excerpt_read_more’ preview_mode=’auto’ image_size=’portfolio’ autoplay=’yes’ interval=’5′]