Op DMexco ging ik in gesprek met Ryan Holmes, de CEO en founder van Social Media tool: Hootsuite.

Wie is Ryan Holmes?

Deze Canadese programmeur en internet ondernemer begon zijn eerste bedrijf al in High School. Later startte hij het bedrijf Invoke Media waar hij bij zijn klanten de behoefte proefde aan een online dashboard om Social Media te kunnen monitoren en managen en daaruit ontstond Hootsuite.

Wat is Hootsuite?

 Jelle Drijver in gesprek met Ryan Holmes Founder CEO HootsuiteHootsuite is een van dé meest bekende platformen waarmee je alle berichtgeving op Twitter goed kunt monitoren in handige kolommen. Zo kan je een kolom aanmaken met alle vermeldingen (mentions) en een met de prive berichten rechtstreeks aan jou (de direct messages) en een kolom met alle tweets waarin een specifiek keyword voorbij komt of een hashtag. Ik ga een guilty pleasure met je delen, maar dat moet dan wel onder ons blijven… ok? Komt ie: … Ik vind stiekem Boer zoekt vrouw heel leuk…. En wat ik dan vooral héél leuk vind is om tijdens de uitzending alle tweets te volgen die geplaatst worden over wat er op hetzelfde moment op tv te zien is. Ik maak dan in Hootsuite een kolom aan voor de hashtag #BZV en lach me vervolgens krom om het live commentaar van Paul de Leeuw, Harm Edens en vele andere twitterende, boer zoekt vrouw kijkende, Nederlanders

Zakelijk Social Media managen met Hootsuite

Zakelijk is Hootsuite erg handig om dat je meerdere social media accounts van verschillende platformen kunt koppelen en beheren. Ook kan je vanuit één omgeving handig berichten plaatsen op bijvoorbeeld zowel Twitter als Linkedin en Facebook. En als je zakelijk gebruik maakt van Social Media is de kans groot dat je wilt weten wat die inspanningen opleveren. Hootsuite biedt je diverse tools om dit te analyseren en te rapporteren aan bijvoorbeeld je klanten en of je manager.

Voor wie is Hootsuite?

Hootsuite is geschikt voor zowel particulieren en ZZP-ers als grote corporates. In de basis is het gratis. Pas als je meer gebruikers wilt toevoegen of als je meerdere platformen wilt koppelen moet je gaan betalen. En zelfs dan betaal je slechts een paar dollar per maand.

Whats’s next bij Hootsuite?

Ook aanwezig op de Hootsuite stand in Keulen was Bert Jan Boelens. Hij is als territory manager verantwoordelijk voor de Nederlandse markt. Met hem praat ik over een nieuwe dienst van Hootsuite waarmee ze zich richten op de grotere corporates om social media gebruik te stimuleren bij de medewerkers door ze gesegmenteerd te voorzien van relevante content die vervolgens makkelijk deelbaar is op de eigen social media platformen. Hiermee blijven medewerkers dus én op de hoogte én maak je het ze heel makkelijk om met één druk op de knop content te delen op hun eigen social media kanalen. Iets waarvan in mijn ervaring medewerkers vaak zeggen dat ze het nut er van begrijp en inzien dat het voor het bedrijf interessant is om dat te doen. Ook is de bereidheid er vaak absoluut maar gaat het mis bij de uitvoer. Men doet het simpelweg niet omdat het niet in het systeem zit én omdat men dan zelf moet gaan posten in verschillende app’s van de verschillende Social Media platformen. Deze nieuwe dienst maakt het super eenvoudig én manageable. De admin kan namelijk zien wie wel en niet post en wie wel en wie niet actief is met het delen op Social Media. Zo kan er gericht getraind en gecoacht worden.

Ook dit gesprek zal over een paar weken als Frankwatching Podcast te beluisteren zijn. Het interview is hier nu al vast te bekijken:

P.s. Luister dit gesprek en vele andere interviews ook als Frankwatching Podcast! Handig in de auto of op de fiets.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ben woldring tijdens BID 2018 over BenCompare

Bencompare de nieuwste dienst van Ben Woldring

/
Tijdens de Big Improvement Day sloeg hij op een grote rode knop en daarmee lanceerde hij zijn volgende stap in vergelijken: de app Bencompare. Beschikbaar voor iPhone en Android. In deze app zie je wat je kwijt bent aan vaste lasten, én hoe het indien mogelijk, goedkoper kan.
Top Trends voor ondernemers - Willem Overbosch

Top Trends voor Ondernemers

/
Top Trends voor ondernemers! Het boek geschreven door Willem Overbosch in samenwerking met diverse interessante ondernemers. Ik sprak hem in zijn eigen café de zaak (bij hem op de zaak). Niet alleen dromen maar ook concreet maken en toepassen. Dat is de boodschap. Hoe je dat doet? Dat lees, luister of zie je in deze nieuwe post.
Steven van Vessum en Jelle Drijver Thumb

ContentKing Winnaar Dutch Search Awards - Steven van Vessum en Jelle Drijver

/
ContentKing is de winnaar van de Dutch Search Awards. Ik ging in gesprek met deze startup en bespreek trends op SEO gebied én het belang van goed monitoren.
AVG GDPR Charlottes Law en Jelle Drijver

AVG wat moet ik er mee

/
AVG en GDPR. Waar moet je als ondernemer / bedrijf aan voldoen en wat is het risico als je het niet doet? Jurist Charlotte Meindersma geeft uitleg.
Vlogger inhuren Haarlem Mooi Meerwijk

Vloggen in Haarlem: Mooi Meerwijk

/
Ik mocht als ingehuurde vlogger in beeld brengen hoe alle betrokken organisaties en inwoners samenwerkten om inwoners te informeren over de veranderingen in afval inzamelen, het belang van afval scheiden en het voorkomen van zwerfvuil.
Ingrid van der Chijs Stoppen met een baan waar velen jaloers op zijn en voor jezelf beginnen

Stoppen met een baan waar velen jaloers op zijn en voor jezelf beginnen

/
Stoppen met een baan waar velen jaloers op zijn en voor jezelf beginnen. Ingrid van der Chijs deed dat. Zij startte Seriously Good. Het Duurzame lifestyle- en mediamerk voor good people, good stories en good brands.
Lenneke van Ingen Hoe word ik beroemd

Hoe word je beroemd? Lenneke van Ingen Founder A Million Faces Casting

/
Hoe word je beroemd? Daarover ga ik in gesprek met Lenneke van Ingen, founder van A Million Faces Casting en manager van vele Nederlandse Talenten.
10 Timemanagement en productiviteit tips voor Freelancers

Hoe ga je als Freelancer om met Timemanagement en productiviteit - Tim Daalderop

/
Als je als Freelancer zelf je dag moet indelen en moet bepalen wat je wel of niet, waar gaat doen... Hoe zorg je dan dat je optimaal productief bent? Tim Daalderop zocht het uit.
bunq premium Ali Niknam en Jelle Drijver

Hoe zit het nou met bunq premium?

/
Journalisten schreven er over, mensen uitten hun ongenoegen op Social Media. En ik dacht vooral: huh wat gebeurt er! En aangezien ik bunq een sympathiek bedrijf vind en Ali een sympathieke vent wil ik niet zomaar afgaan op wat anderen er over schijven. Zeker niet nadat ik als bun gebruiker een mail ontving van Ali waarin hij aangeeft: dit hebben we niet goed gedaan. Of sterker nog: dit heb ik niet goed gedaan! Hand in eigen boezem en met de billen bloot. Kan ik waarderen. We maken als ondernemers allemaal fouten nietwaar.