Op DMexco ging ik in gesprek met Ryan Holmes, de CEO en founder van Social Media tool: Hootsuite.

Wie is Ryan Holmes?

Deze Canadese programmeur en internet ondernemer begon zijn eerste bedrijf al in High School. Later startte hij het bedrijf Invoke Media waar hij bij zijn klanten de behoefte proefde aan een online dashboard om Social Media te kunnen monitoren en managen en daaruit ontstond Hootsuite.

Wat is Hootsuite?

 Jelle Drijver in gesprek met Ryan Holmes Founder CEO HootsuiteHootsuite is een van dé meest bekende platformen waarmee je alle berichtgeving op Twitter goed kunt monitoren in handige kolommen. Zo kan je een kolom aanmaken met alle vermeldingen (mentions) en een met de prive berichten rechtstreeks aan jou (de direct messages) en een kolom met alle tweets waarin een specifiek keyword voorbij komt of een hashtag. Ik ga een guilty pleasure met je delen, maar dat moet dan wel onder ons blijven… ok? Komt ie: … Ik vind stiekem Boer zoekt vrouw heel leuk…. En wat ik dan vooral héél leuk vind is om tijdens de uitzending alle tweets te volgen die geplaatst worden over wat er op hetzelfde moment op tv te zien is. Ik maak dan in Hootsuite een kolom aan voor de hashtag #BZV en lach me vervolgens krom om het live commentaar van Paul de Leeuw, Harm Edens en vele andere twitterende, boer zoekt vrouw kijkende, Nederlanders

Zakelijk Social Media managen met Hootsuite

Zakelijk is Hootsuite erg handig om dat je meerdere social media accounts van verschillende platformen kunt koppelen en beheren. Ook kan je vanuit één omgeving handig berichten plaatsen op bijvoorbeeld zowel Twitter als Linkedin en Facebook. En als je zakelijk gebruik maakt van Social Media is de kans groot dat je wilt weten wat die inspanningen opleveren. Hootsuite biedt je diverse tools om dit te analyseren en te rapporteren aan bijvoorbeeld je klanten en of je manager.

Voor wie is Hootsuite?

Hootsuite is geschikt voor zowel particulieren en ZZP-ers als grote corporates. In de basis is het gratis. Pas als je meer gebruikers wilt toevoegen of als je meerdere platformen wilt koppelen moet je gaan betalen. En zelfs dan betaal je slechts een paar dollar per maand.

Whats’s next bij Hootsuite?

Ook aanwezig op de Hootsuite stand in Keulen was Bert Jan Boelens. Hij is als territory manager verantwoordelijk voor de Nederlandse markt. Met hem praat ik over een nieuwe dienst van Hootsuite waarmee ze zich richten op de grotere corporates om social media gebruik te stimuleren bij de medewerkers door ze gesegmenteerd te voorzien van relevante content die vervolgens makkelijk deelbaar is op de eigen social media platformen. Hiermee blijven medewerkers dus én op de hoogte én maak je het ze heel makkelijk om met één druk op de knop content te delen op hun eigen social media kanalen. Iets waarvan in mijn ervaring medewerkers vaak zeggen dat ze het nut er van begrijp en inzien dat het voor het bedrijf interessant is om dat te doen. Ook is de bereidheid er vaak absoluut maar gaat het mis bij de uitvoer. Men doet het simpelweg niet omdat het niet in het systeem zit én omdat men dan zelf moet gaan posten in verschillende app’s van de verschillende Social Media platformen. Deze nieuwe dienst maakt het super eenvoudig én manageable. De admin kan namelijk zien wie wel en niet post en wie wel en wie niet actief is met het delen op Social Media. Zo kan er gericht getraind en gecoacht worden.

Ook dit gesprek zal over een paar weken als Frankwatching Podcast te beluisteren zijn. Het interview is hier nu al vast te bekijken:

P.s. Luister dit gesprek en vele andere interviews ook als Frankwatching Podcast! Handig in de auto of op de fiets.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Trello co founder Michael Pryor talking to Jelle Drijver

Co-Founder TRELLO Michael Pryor

/
At The Next Web 2017 I spoke to Michael Pryor, the Co-Founder of (truly!) one of my favorite app's in productivity. This app is one of the app's I use almost on a daily basis.
Jelle Drijver in gesprek met Joris Beckers Picnic

Picnic - Een interview met co-founder Joris Beckers

/
Voordat Picnic begon werd 1 % van de boodschappen thuisbezorgd. Inmiddels brengt picnic 5% van de boodschappen aan huis. Ze gaan dus als een speer!
LINEKDIN TIPS AND TRICKS JUDITH EVERSDIJK THUMB
Snapchat Marketing met Liam Tjoa van GoSpooky

Snapchat Marketing volgens Liam Tjoa

/
Snapchat Marketing volgens Liam Tjoa (19) van GoSpooky. Hij helpt grote bedrijven als HEMA, Albert Heijn en EndeMol bij hun Snapchat strategie.
Hoe bots en virtual assistants ons leven gaan veranderen

Chatbots & Virtual Assistants gaan ons leven veranderen

/
Tech bedrijven steken hier honderden miljoenen in want: Dit is de toekomst zeggen ze. Bedrijven snappen (of geloven) dat wij bediend willen worden door software. Of wij daar zelf al helemaal achter zijn is de vraag maar wie herinnert zich niet het filmpje uit 1999 met de reacties van mensen op de vraag: "heeft u een mobile telefoon".

Een ebook maken van je blogposts in 90 seconden

/
Doe meer met je waardevolle content! Een ebook maken van een blogposts in 90 seconden. In deze video en post behandel ik een super handige online tool!
Ondernemershout bestaat niet - Boek van Linda Spaanbroek

Ondernemershout bestaat niet - Boek van Linda Spaanbroek

/
In dit 'How-To' boek rekent Linda Spaanbroek af met de mythe dat je als ondernemer geboren moet worden om succesvol te kunnen zijn met je bedrijf. En dat het leven als goed verdienend ondernemer ook helemaal niet super stressvol hoeft te zijn. Linda belooft dat ze in dit boek de eenvoudige stappen beschrijft waarmee iedere zelfstandig professional succesvol kan ondernemen. Niet langer zweten in de marge maar moeiteloos en ontspannen ondernemen.
Jelle Drijver vlogger in de Binckhorst Den Haag

Binckhorst vlog voor Gemeente Den Haag

/
Voor de Gemeente Den Haag ging ik tijdens een lunch op de Binckhorst in gesprek met wethouder Boudewijn Revis en verschillende locals over het gebied én de plannen voor Kavel 2 waar de Gemeente Den Haag een prijsvraag voor heeft uitgeschreven. Het beste idee krijgt €50.000 als zetje in de rug om het idee ook daadwerkelijk ten uitvoer te brengen.