Selecteer een pagina

“Die aanbieding is alleen voor nieuwe klanten”

Wat ik nooit heb begrepen is dat sommige bedrijven er alles aan doen om nieuwe klanten aan te trekken maar ondertussen bestaande klanten laten vertrekken. Zeker omdat uit diverse onderzoeken is gebleken dat het duurder is om een klant aan te trekken dan om bestaande klanten te behouden. Als je als bedrijf dan voordelen bedenkt voor je potentiele klanten, moet je die toch eigenlijk ook aan je bestaande klanten aanbieden?

Zo heb ik me wel eens verbaast over de aanbieder van mobiele abonnementen die aan haar nieuwe klanten een scherper aanbod deed dan aan mij als bestaande klant als ik mijn abonnement zou verlengen. “Nee sorry, die aanbieding is alleen geldig voor nieuwe klanten“. Dat is toch raar!

Daarom was ik ook extra blij verrast toen ik onderstaande mail kreeg van mijn huidige mobiele aanbieder KPN over het feit dat ik 1 GB meer dataverkeer krijg in mijn bundel. Vooral van de laatste zin word ik happy:

Waarom doen we dit? Vanaf 1 juli vernieuwen we onze KPN Mobiel abonnementen. Omdat we blij zijn met u als klant, krijgt u deze extra’s natuurlijk ook”

Heerlijk KPN! De kans dat ik mijn abonnement weer bij KPN verleng is hiermee weer een stuk aannemelijker geworden! (Verlengen doe ik natuurlijk pas zodra de iPhone 6 uit is)

Geachte heer Drijver,We hebben goed nieuws voor u! Per 1 juli verhogen we het aantal MB’s in uw internetbundel. Zo kunt u nog meer internetten. Deze verbetering van uw abonnement is kosteloos én blijvend.Extra MB’s in uw internetbundel
U hebt op dit moment 4000 MB in uw internetbundel. Vanaf 1 juli verhogen wij dit kosteloos naar 5000 MB. Zo kunt u elke maand nog meer foto’s versturen via Whatsapp, filmpjes kijken op Youtube en surfen op het internet. En met de snelheid van 4G kan dit altijd, overal en zonder haperingen.

U hoeft zelf niets te doen
Deze gratis extra MB’s krijgt u automatisch vanaf 1 juli, u hoeft hier niets voor te doen. Uw nieuwe tegoed ziet u terug in MijnKPN en op uw factuur.

Waarom doen we dit?
Vanaf 1 juli vernieuwen we onze KPN Mobiel abonnementen voor nieuwe klanten. Omdat we blij zijn met u als klant, krijgt u deze extra’s natuurlijk ook!

We hopen dat u blij bent met deze verbetering van uw abonnement!

Met vriendelijke groet,

Martine Ferment
Directeur Klantenservice