Online en offline marketing combineren in het belang van de klant

Ik was te gast bij het Adobe Marketing Symposium in Amsterdam en sprak daar met Thomas Vaarten van A.S. Adventure. Het bedrijf dat we in Nederland vooral kennen van de BEVER winkels maar ondertussen gewoon Europese marktleider is voor de categorie Outdoor.

Waarom A.S. Adventure een omnichannel strategie toepast en daarbij de klant centraal staat.

Niet pushen, klant centraal, luisteren naar de klant… dat zeggen ze allemaal maar hoe vertaalt zich dat bij Bever en AS Adventure naar de werkelijkheid?

Voorbeeld: Iemand oriënteert naar een jas offline maar koopt deze offline. Hoe voorkom je dat je die klant vervolgens online niet meer blijft “stalken” met advertenties van die jas maar in plaats daarvan aanverwante producten laat zien waarvoor deze klant misschien ook wel in de markt is.

Over een jaar is Thomas blij als:

We echt de single customer view hebben bereikt. Daar zijn we nog niet maar door diverse tools volledig te integreren binnen de 15 brands die we hebben. Als we dat hebben bereikt over een jaar, ben ik erg blij.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

BURN-OUT voorkomen

Een burn-out? Dat overkomt mij niet.

/
Hoe zit dat bij jou? Ken jij mensen in je omgeving met Burn-out klachten? Of mensen die al Burn-out zijn? Ik wel. Dát moet ik echt zien te voorkomen. Zowel in mijn familie als vrienden kring heb ik mensen meegemaakt die in een burn-out zitten of zaten. Moeilijk om je als buitenstaander in te leven in hoe zo iemand zich voelt. Allemaal zeggen ze: “ik dacht altijd: dat overkomt mij niet”… En dat vind ik best eng… want dat denk ik namelijk ook…
Op de Pot Cast met Rob Nijssen v2

Op de Pot Cast met ondernemer Rob Nijssen [5 minuten]

/
Rob Nijssen is al 10 jaar ondernemer en al jaren huurder via Peper in je Pand. Eerst in het Lomanhuis nu in de KAN-TOREN. Hij heeft al eens succesvol een bedrijf opgezet en vervolgens verkocht en runt samen met zijn broer en diverse collega’s het bedrijf OnRecruit.
VAN MARINIER TOT MUDMASTER

Van Marinier tot Mud Master - Oprichter André Skwortsow

/
André Skwortsow is ex-marinier en de oprichter van Mud Masters. Hoe is het om een een bedrijf op te richten en te ervaren dat een paar jaar later bijna iedereen in Nederland jouw bedrijf kent? Wat doet het met je als je in de stad loopt en mensen dragen T-shirts met jouw logo erop?
Klantgericht Leiderschap door Sydney Brouwer

Klantgericht leiderschap - Sydney Brouwer

/
Sydney Brouwer is een mede-podcaster (Over klanten gesproken Podcast), staat net als ik regelmatig als spreker op podia, verdient zijn geld ook als ondernemer. Ik sprak hem over zijn nieuwe boek: Klantgericht Leiderschap. Nu te beluisteren als Jelly Driver Podcast
JD096 - Baan bij Google opzeggen om te gaan ondernemen - Schelto Witsen Elias

Baan bij Google opgeven om het beddengoed merk VANMORGEN te beginnen

/
een man die een goede baan had bij Google maar die baan, de status, het bijbehorende salaris, de zekerheid etc opgaf om voor zichzelf te beginnen: Schelto Witsen Elias. Hij ging weg bij Google en begon voor zichzelf. Een stoer besluit. Wat hij is gaan doen dat hoor je, zie je of lees je hier.
Director OPEN Business Leaders - Jos Slootstra

Jos Slootstra - Director OPEN Business Leaders

/
In deze podcast ga ik in gesprek met de director van OPEN Business Leaders: Jos Slootstra. We gaan het hebben over Ondernemen, fouten maken, EGO, Luisteren naar je hoofd of hart, mensen motiveren, werken in loondienst of als ondernemer OF... als ondernemer op de loonlijst.
Ben woldring tijdens BID 2018 over BenCompare

Bencompare de nieuwste dienst van Ben Woldring

/
Tijdens de Big Improvement Day sloeg hij op een grote rode knop en daarmee lanceerde hij zijn volgende stap in vergelijken: de app Bencompare. Beschikbaar voor iPhone en Android. In deze app zie je wat je kwijt bent aan vaste lasten, én hoe het indien mogelijk, goedkoper kan.
Top Trends voor ondernemers - Willem Overbosch

Top Trends voor Ondernemers

/
Top Trends voor ondernemers! Het boek geschreven door Willem Overbosch in samenwerking met diverse interessante ondernemers. Ik sprak hem in zijn eigen café de zaak (bij hem op de zaak). Niet alleen dromen maar ook concreet maken en toepassen. Dat is de boodschap. Hoe je dat doet? Dat lees, luister of zie je in deze nieuwe post.
Steven van Vessum en Jelle Drijver Thumb

ContentKing Winnaar Dutch Search Awards - Steven van Vessum en Jelle Drijver

/
ContentKing is de winnaar van de Dutch Search Awards. Ik ging in gesprek met deze startup en bespreek trends op SEO gebied én het belang van goed monitoren.