Selecteer een pagina

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[av_video src=’https://www.youtube.com/watch?v=rMKQRrGC-Iw’ format=’16-9′ width=’16’ height=’9′]

[/av_one_full]

[av_textblock wlmtnmcelbox-content-text=” wlmtnmcelbox-preview-text=” size=” font_color=” color=”]

Even een persoonlijke post tussen door. Een die niet direct veel met Social Media of online marketing te maken heeft maar soms zijn er van die dingen die je gewoon wel van de daken wilt schreeuwen. En dit is er zo een. Bekijk de bovenstaande video [4 minuten] en bekijk de reacties van mijn vrienden en familie toen ik ze vertelde:

[/av_textblock]

[av_testimonials style=’slider’ columns=’1′ interval=’5′ font_color=” custom_title=” custom_content=”]

[av_testimonial_single wlmtnmcelbox-content-text=” wlmtnmcelbox-preview-text=” src=’1452′ name=’Jelle Drijver’ subtitle=” link=’http://’ linktext=”]

Jullie worden Opa & Opa / Oom & Tante / Ik word vader!

[/av_testimonial_single]

[/av_testimonials]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[av_textblock wlmtnmcelbox-content-text=” wlmtnmcelbox-preview-text=” size=” font_color=” color=”]

Cool he! 🙂

Ok.. toch een klein uitstapje naar Social Media dan. Want hieruit blijkt wel weer eens wat de kracht is van Social Media en wat het potentiele bereik is. Deze video plaatste ik op mijn persoonlijke profiel (Dus niet op de Facebook fanpage van MegaExposure). Zonder hier verder iets aan te doen is de video inmiddels ruim 2700 keer bekeken! In slechts 48 uur! En dat is niet alles, deze post kreeg 152 Likes en er zijn 83 reacties bij geplaatst. Er zijn ook veel mensen die geliked hebben die anders nooit iets liken en mensen die gereageerd hebben die normaal gesproken nooit reageren op wat ik post. Dit is iets dat ik herken van onze zakelijke facebook pagina, onze fanpage.

Hoe komt dat:

Wat veel mensen niet weten is dat Facebook niet al je posts aan alle fans of vrienden laat zien. Ik zeg fans & vrienden aangezien dit geldt voor zowel je persoonlijke als je zakelijke facebook pagina. Facebook bepaalt middels een algoritme wat het laat zien én aan wie. Als je nooit reageert op, of interactie hebt met een persoon of bedrijf dan zal je steeds minder berichten van die persoon voorbij zien komen. Van mensen waarmee je veel interactie hebt, zie je ook meer berichten. Zo kan het zijn dat je vrienden wordt met iemand en daar vervolgens nooit iets van voorbij ziet komen in je timeline…

[/av_textblock]

[/av_two_third]

[av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[av_image src=’https://www.jelledrijver.nl/wp-content/uploads/2015/07/2700-video-weergaven-na-48-uur-op-Facebook-285×300.jpg’ attachment=’2222′ attachment_size=’medium’ align=’center’ animation=’right-to-left’ styling=” hover=’av-hover-grow’ link=’lightbox’ target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’][/av_image]

[/av_one_third]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[av_textblock wlmtnmcelbox-content-text=” wlmtnmcelbox-preview-text=” size=” font_color=” color=”]

Behalve…

Wanneer er een post wordt geplaatst door die gene waar heel snel heel veel response en interactie op komt. In dat geval ‘denkt’ het algoritme: “dit kon wel eens een belangrijk bericht zijn” waarna het de post ineens ook toont aan mensen waarmee je normaal minder interactie hebt. Zo kan het gebeuren dat je ineens een post voorbij ziet komen van iemand waar je al lang niets meer van gezien hebt. Vaak gaan deze berichten over Trouwen, Zwangerschap, Overlijden, aangepaste Relatiestatus, Huis gekocht en andere bijzondere momenten.

Dus

Als je als bedrijf een bericht gaat plaatsen op je fanpage, denk dan eens na of je in plaats van “wij van bedrijf X hebben Product Y in de aanbieding, kopen! kopen! kopen!” een bericht kunt plaatsen waar net even wat meer gevoel in zit. Nu begrijp ik dat je niet elke dag gaat/kan plaatsen dat je gaat trouwen of dat je een baby verwacht, maar je kunt wel je best doen om nét even wat persoonlijker berichten op te stellen. Bijvoorbeeld: een foto + “Kijk Mevrouw Jansen een blij zijn met haar nieuwe product Y! Ze straalt helemaal 🙂 Wij wensen mevrouw Jansen nog héél veel plezier er mee wanneer ze het gebruikt om A,B,C, te doen.” (wel even netjes vragen aan/overleggen met mevrouw Jansen natuurlijk…)

Voor nu laat ik het hierbij en ga ik zelf de video nog maar weer eens bekijken en vooral enorm genieten van het idee dat ik vanaf december 2015 “papa” zal zijn.

p.s. nee, ik heb niet zelf 2700 gekeken 😉 

[/av_textblock]

[/av_one_full]

[av_social_share title=’Deel dit stuk’ style=” buttons=” share_facebook=” share_twitter=” share_pinterest=” share_gplus=” share_reddit=” share_linkedin=” share_tumblr=” share_vk=” share_mail=”][/av_social_share]

[av_hr class=’short’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’]

[av_comments_list]