De exit popup en andere conversie trucjes

Vandaag ga ik in gesprek met Tim Zuidgeest, de auteur van dit artikel op Frankwatching.com over de Exit Popup en andere conversie trucjes.

De eerste alinea luidt als volgt:

“Conversietechnieken zijn als een virus; als er plotseling een nieuwe opduikt, slaat hij meteen sterk aan en krijgt-ie al snel vat op een grote groep mensen. Vervolgens verspreidt het gebruik zich over tal van websites en wordt het publiek er veelal automatisch immuun voor. En binnen no time is de waarde eruit. Wat dan?

Consumentenpsycholoog Tim Zuidgeest vraagt zich af:

“Moeten we stoppen met de ‘exit pop-up’ & andere conversietrucjes?”

Tim heeft behalve voor psychologie ook een passie voor de online wereld. Als mede-oprichter van marketingbureau Studio ST&T vertaalt hij wetenschappelijke inzichten omtrent ons gedrag naar effectieve marketing. Hij schrijft over de laatste ontwikkelingen op het gebied van online conversie en usability, twee vakgebieden die zich bij uitstek lenen voor zijn achtergrond in de psychologie.

In dit interview vertelt Tim over de waarde van conversie trucjes als de Exit popup wanneer iedereen het gaat doen. Mensen zien het niet meer en het effect gaat weg waardoor steeds minder website eigenaren nog Exit Popup ‘s gebruiken. Maar er komt een punt dat het nog zo weinig gebruikt wordt dat je weer gaat opvallen als jij het juist wél gebruikt.

Luister naar dit gesprek als Podcast in de auto, op de fiets of tijdens het hond uitlaten of bekijk de video.
Abonneren op de Frankwatching podcast kan o.a. via iTunes, Stitcher Radio, Soundcloud en TuneIn.

Hoe denk jij over conversie trucjes als de Exit Popup?

Laat het weten in de comments! Ook als je wilt reageren met coomplimenten, op of aanmerkingen, voel je vrij je mening te geven.

2 antwoorden
  1. Nico
    Nico zegt:

    Popups werken! Met exit intent, een delay of als iemand halverwege de pagina is. Als je ze nog niet gebruikt, dan geef je te weinig prioriteit aan een van de krachtigste marketingtools die je tot je beschikking hebt. Iedereen roept dat het irritant is, maar ondertussen vullen ze allemaal hun email adres in als je iets waardevols biedt.

    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.