Twitter kan echt super leuk en super nuttig zijn:

Zo vind ik het bijvoorbeeld erg leuk om Twitter in de gaten te houden terwijl je een tv programma kijkt zodat je via Twitter de reacties van cabaretiers en andere grappen makers kunt lezen. Wel is het dan handig om te filteren op de hashtag van dat tv-programma… maar Twitter kan ook erg nuttig zijn om kansen te spotten die anders aan je voorbij zouden kunnen gaan. Denk bijvoorbeeld aan een ontevreden klant die dit niet tegen jou zegt maar wel deelt mijn zijn/haar netwerk op Twitter… of juist een positief bericht van bijvoorbeeld een zeer tevreden kant dat je kunt gebruiken op je eigen website als referentie of testimonial. Een tool die je daarvoor kunt gebruiken is: “tweetamonial”. Kijk bijvoorbeeld eens op JelleDrijver.nl onder “referenties” en je ziet een carrousel van positieve tweets van deelnemers aan mijn trainingen. Die digitale mond tot mond reclame is voor mij als spreker/trainer hartstikke waardevol. Ik heb liever dat andere mensen of nog beter: ervaringsdeskundigen op mijn website laten weten dat de samenwerking met mij goed is bevallen dan dat ik een bezoeker daar zelf van moet overtuigen. Maar goed tot zover mijn enthousiasme over Twitter an zich.

Vele email van Twitter uitschakelen

Tijdens trainingen over Twitter hoor ik geregeld mensen zeggen dat ze de hoeveelheid email van twitter (en eigenlijk alle social networks) zo irritant vinden. In deze video wil ik je laten zien hoe je in elk geval het aantal e-mails van Twitter kunt terug brengen tot een minimum.

De email van Twitter uitschakelen in 3 stappen:

  1. Log in op je Twitter account en klik rechts boven op het kleine icoontje / je eigen logo naast de knop “Tweeten”.
  2. Klik vervolgens op instellingen en selecteer daarna in het linker menu: E-mailmeldingen.
  3. Er verschijnt nu een hele lijst aan opties. Zoals je ziet staat standaard alles aangevinkt. Tja. Vind je het gek dat je dan om de haverklap e-mails krijgt van Twitter. Mijn advies is om hier eens kritisch door heen te lopen. Zelf heb ik alléén een vinkje staan bij: “iemand een tweet naar me e-mailt” Alle andere opties heb ik uit staan. Hierdoor ontvang ik bijna géén email van Twitter meer. Ideaal!

Mijn mailbox is (as ik niet oppas) een van mijn grootste productiviteit Killers! Ik probeer de toestroom van e-mails naar mijn mailbox dan ook te beperken tot dat wat ik écht wil zien.

Wil je meer focus? Reken af met je weapons of Mass destraction!

Dat iemand me noemt op Twitter zie ik wel op mijn iPhone, dan staat er zo’n eentje bij de Twitter app. Daar hoef ik niet ook nog eens een e-mail van te hebben. Dat geldt ook voor de Direct Messages (oftewel de privé berichten).

Veel succes! En vergeet na het uitvinken van al die onzin niet om onderaan te klikken op “Wijzigingen opslaan”.

Heb je vragen laat het me weten via het contactformulier of stuur een tweet naar @jelledrijver. Wil je meer tip’s en tricks ontvangen zoals deze instructie over het terugdringen van de hoeveelheid email van twitter? Schrijf je dan in om mijn nieuwsbrief. Klik hier.

1 antwoord

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

bunq premium Ali Niknam en Jelle Drijver

Hoe zit het nou met bunq premium?

/
Journalisten schreven er over, mensen uitten hun ongenoegen op Social Media. En ik dacht vooral: huh wat gebeurt er! En aangezien ik bunq een sympathiek bedrijf vind en Ali een sympathieke vent wil ik niet zomaar afgaan op wat anderen er over schijven. Zeker niet nadat ik als bun gebruiker een mail ontving van Ali waarin hij aangeeft: dit hebben we niet goed gedaan. Of sterker nog: dit heb ik niet goed gedaan! Hand in eigen boezem en met de billen bloot. Kan ik waarderen. We maken als ondernemers allemaal fouten nietwaar.
DJ Patrick Kicken en Jelle Drijver

Viraal gaan is verslavend - Patrick Kicken

/
Jelle Drijver ging in gesprek met Radio Deejay Patrick Kicken. De man die zo enorm veel Whatsapp groepen heeft dat hij hiervoor een tweede telefoon gebruikt. Een video van een man en een ezel zorgde er voor dat zijn complete YouTube kanaal met miljoenen views offline werd gehaald en dat terwijl de video niet eens op openbaar stond. Toen ik nog op de middelbare school zat luisterde ik vaak naar Patrick Kicken via Kicken.com. Dé site waar je naar toe ging om grappige video's te bekijken en lollige geluidsfragmenten te beluisteren. Wie kent bijvoorbeeld niet de 2 pizzabakkers die telefonisch bij elkaar bestellen terwijl ze denken een klant aan de lijn te hebben. Deze en vele andere komen van Patrick Kicken.
TIM DE KRAKER - BAR DOGGY

In gesprek met Tim de Kraker, de founder van BarDoggy

/
Hij haalde inmiddels ruim 7 ton aan funding op. Maar wat is Bar Doggy nou eigenlijk? Wat is Tim zijn Favorite Failure? Hij verzameld bakken aan waardevolle data over zijn gebruikers (in ruil voor gratis drankjes), hij helpt drankmerken om meer bekendheid te creëren binnen een specifieke doelgroep en tegelijkertijd helpt hij horeca ondernemers aan meer gasten in de zaak en meer omzet... Een leuk gesprek! Ik trof Tim , hoe kan het ook anders, op het terras van de Westergas tijdens The Next Web conference eerder dit jaar. Daar installeerde ik direct zijn app om vervolgens meteen maar de proef op de som te nemen aan de bar. Krijg ik op vertoon van mijn iPhone een gratis Gin-Tonic t.w.v. €10? Je ziet het in deze nieuwe aflevering.
Trello co founder Michael Pryor talking to Jelle Drijver

Co-Founder TRELLO Michael Pryor

/
At The Next Web 2017 I spoke to Michael Pryor, the Co-Founder of (truly!) one of my favorite app's in productivity. This app is one of the app's I use almost on a daily basis.
Jelle Drijver in gesprek met Joris Beckers Picnic

Picnic - Een interview met co-founder Joris Beckers

/
Voordat Picnic begon werd 1 % van de boodschappen thuisbezorgd. Inmiddels brengt picnic 5% van de boodschappen aan huis. Ze gaan dus als een speer!
LINEKDIN TIPS AND TRICKS JUDITH EVERSDIJK THUMB
Snapchat Marketing met Liam Tjoa van GoSpooky

Snapchat Marketing volgens Liam Tjoa

/
Snapchat Marketing volgens Liam Tjoa (19) van GoSpooky. Hij helpt grote bedrijven als HEMA, Albert Heijn en EndeMol bij hun Snapchat strategie.
Hoe bots en virtual assistants ons leven gaan veranderen

Chatbots & Virtual Assistants gaan ons leven veranderen

/
Tech bedrijven steken hier honderden miljoenen in want: Dit is de toekomst zeggen ze. Bedrijven snappen (of geloven) dat wij bediend willen worden door software. Of wij daar zelf al helemaal achter zijn is de vraag maar wie herinnert zich niet het filmpje uit 1999 met de reacties van mensen op de vraag: "heeft u een mobile telefoon".