Een ebook maken van je Blogposts of pagina’s in 30 seconden!

Content is King! Roepen (vooral Amerikaanse) internet marketeers vaak. En ja, content is super belangrijk. Content marketing zorgt er onder andere voor dat je in contact komt met mensen die jou nog niet kennen maar jou door jouw content leren kennen. Eerder dit jaar sprak ik uitgebreid met Bob Oord over B2B Content marketing voor de Frankwatching podcast. (Dit gesprek kan je terugluisteren via de player onder aan deze pagina).

Content kost tijd!

Een van de grootste bezwaren die ik hoor op trainingen is dat content produceren zo verschrikkelijk veel tijd kost. En dat is ook zo… kan het niet mooier maken dan het is. En zeker als je goede content wilt produceren dan gaat daar een hoop tijd en moeite in zitten. (Tenzij je het uitbesteedt natuurlijk). Echter, veel ondernemers en marketeers die de tijd en moeite nemen, zetten die content vervolgens maar één keer in. En dat is zonde!

Diverse vormen van content inzetten op meerdere platformen

Als ik bijvoorbeeld een video interview opneem, plaats ik die op Facebook en YouTube. De audio haal ik onder de video weg en publiceer ik op verschillende podcast kanalen. Denk aan iTunes, Soundcloud, Stitcher Radio, TuneIn, double twist etc. Allemaal andere websites met daarop mijn podcast én bij behorende shownotes. Oftewel een stukje tekst met info over de podcast, mijn gast, een backlink naar mijn blog én mijn contact gegevens.

Op mijn blog embed ik namelijk ook weer die video vanuit YouTube en embed ik de podcast vanuit mijn Podcast management software. Ook schrijf ik (met de WebTextTool) een blogpost over het gesprek dat ik had met daarin vaak nog wat extra informatie, afbeeldingen en linkjes.

Deel die content gerust vaker dan één keer!

Ga eens na welke content je de laatste 2 jaar geschreven hebt en beoordeel eens in welke mate het ook nu nog steeds een goed stuk zou zijn? Dikke kans dat daar artikelen bij zitten die ook vandaag de dag nog super relevant zijn. Desnoods met wat kleine aanpassingen en deel die gewoon nog eens met je doelgroep. Grote kans dat veel mensen het nog nooit hebben gezien of het al weer vergeten waren.

Bundel blogposts / content tot een ebook

Wat ook een prima techniek is is om je content te bundelen tot een ebook (.pdf) om dat vervolgens te verkopen of weg te geven bijvoorbeeld in ruil voor naam + email (<- dat kan heel dan overigens weer heel makkelijk met behulp van OptimizePress 2.0.) Maar ook dat kost knetter veel tijd. Je moest een designer inhuren en over InDesign beschikken óf héél handig zijn met Word. EN dan exporteren naar PDF en bidden dat alle linkjes het blijven doen en alles op zijn plek blijft staan.

Een ebook maken van je blog posts

Nu heb ik een tool gevonden waarmee ik in 30 seconden een goed uitziend ebook maak op basis van een of meerdere blogposts. Eventueel kan je een en ander nog aanpassen of tweaken en dan hoppa! Exporteren naar PDF en je bent klaar om hem te verspreiden. Meer informatie over deze tool? Klik hier. (aff.)

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

bunq premium Ali Niknam en Jelle Drijver

Hoe zit het nou met bunq premium?

/
Journalisten schreven er over, mensen uitten hun ongenoegen op Social Media. En ik dacht vooral: huh wat gebeurt er! En aangezien ik bunq een sympathiek bedrijf vind en Ali een sympathieke vent wil ik niet zomaar afgaan op wat anderen er over schijven. Zeker niet nadat ik als bun gebruiker een mail ontving van Ali waarin hij aangeeft: dit hebben we niet goed gedaan. Of sterker nog: dit heb ik niet goed gedaan! Hand in eigen boezem en met de billen bloot. Kan ik waarderen. We maken als ondernemers allemaal fouten nietwaar.
DJ Patrick Kicken en Jelle Drijver

Viraal gaan is verslavend - Patrick Kicken

/
Jelle Drijver ging in gesprek met Radio Deejay Patrick Kicken. De man die zo enorm veel Whatsapp groepen heeft dat hij hiervoor een tweede telefoon gebruikt. Een video van een man en een ezel zorgde er voor dat zijn complete YouTube kanaal met miljoenen views offline werd gehaald en dat terwijl de video niet eens op openbaar stond. Toen ik nog op de middelbare school zat luisterde ik vaak naar Patrick Kicken via Kicken.com. Dé site waar je naar toe ging om grappige video's te bekijken en lollige geluidsfragmenten te beluisteren. Wie kent bijvoorbeeld niet de 2 pizzabakkers die telefonisch bij elkaar bestellen terwijl ze denken een klant aan de lijn te hebben. Deze en vele andere komen van Patrick Kicken.
TIM DE KRAKER - BAR DOGGY

In gesprek met Tim de Kraker, de founder van BarDoggy

/
Hij haalde inmiddels ruim 7 ton aan funding op. Maar wat is Bar Doggy nou eigenlijk? Wat is Tim zijn Favorite Failure? Hij verzameld bakken aan waardevolle data over zijn gebruikers (in ruil voor gratis drankjes), hij helpt drankmerken om meer bekendheid te creëren binnen een specifieke doelgroep en tegelijkertijd helpt hij horeca ondernemers aan meer gasten in de zaak en meer omzet... Een leuk gesprek! Ik trof Tim , hoe kan het ook anders, op het terras van de Westergas tijdens The Next Web conference eerder dit jaar. Daar installeerde ik direct zijn app om vervolgens meteen maar de proef op de som te nemen aan de bar. Krijg ik op vertoon van mijn iPhone een gratis Gin-Tonic t.w.v. €10? Je ziet het in deze nieuwe aflevering.
Trello co founder Michael Pryor talking to Jelle Drijver

Co-Founder TRELLO Michael Pryor

/
At The Next Web 2017 I spoke to Michael Pryor, the Co-Founder of (truly!) one of my favorite app's in productivity. This app is one of the app's I use almost on a daily basis.
Jelle Drijver in gesprek met Joris Beckers Picnic

Picnic - Een interview met co-founder Joris Beckers

/
Voordat Picnic begon werd 1 % van de boodschappen thuisbezorgd. Inmiddels brengt picnic 5% van de boodschappen aan huis. Ze gaan dus als een speer!
LINEKDIN TIPS AND TRICKS JUDITH EVERSDIJK THUMB
Snapchat Marketing met Liam Tjoa van GoSpooky

Snapchat Marketing volgens Liam Tjoa

/
Snapchat Marketing volgens Liam Tjoa (19) van GoSpooky. Hij helpt grote bedrijven als HEMA, Albert Heijn en EndeMol bij hun Snapchat strategie.
Hoe bots en virtual assistants ons leven gaan veranderen

Chatbots & Virtual Assistants gaan ons leven veranderen

/
Tech bedrijven steken hier honderden miljoenen in want: Dit is de toekomst zeggen ze. Bedrijven snappen (of geloven) dat wij bediend willen worden door software. Of wij daar zelf al helemaal achter zijn is de vraag maar wie herinnert zich niet het filmpje uit 1999 met de reacties van mensen op de vraag: "heeft u een mobile telefoon".