Selecteer een pagina

Een advies dat ik graag doorgeef kreeg ik van Professor Maoz op Kellogg (Chicago): “don’t Assume! If you assume, you make an ASS out of U and ME!”

Gelukkig zijn er management teams die dit ter harte nemen en zich eerst laten informeren voordat ze Social Media wel of niet embedden in hun organisatie. Keuzes maken op basis van kennis in plaats van aannames.

Afgelopen maand hield ik een brainstorm sessie met zo’n management team. Het management van de brancheorganisatie voor Dakdekkers: Vebidak.

Een sessie van 1 dagdeel waarbij we samen op zoek gingen naar antwoorden op de vragen die er leefden rondom Sociale Media als Linkedin, Facebook en Twitter.

Wellicht dat we in navolging op deze sessie ook leden van Vebidak gaan helpen op dit vlak. Gesprekken hierover volgen nog.

Het MT van Vebidak was een leuke mix van mensen die al wel wat experimenteren en mensen die bij binnenkomst nog overtuigd waren écht helemaal niets met Social Media te gaan doen.

Mensen die mij kennen weten dat je van mij niets hoeft of moet. Wel vind ik het erg leuk om mensen te helpen bij het ontdekken van de mogelijkheden om ze zo in elk geval bewust te maken van wat er kan. (Ik ben nou eenmaal te positief ingesteld om een heel dagdeel te focussen op de negatieve kanten en wat er allemaal níet kan.)

Ook nu vertrokken de mensen die ogenschijnlijk met hun hakken (en hoofd) in het zand zaten uiteindelijk de vergaderkamer met een glimlach na mij verteld te hebben dat hun ogen toch wel zijn geopend en dat ze misschien toch eens gaan kijken op Linkedin. Yes! 🙂

Daar word ik blij van. Ook al doen ze er uiteindelijk niets mee, blijkbaar zijn ze bereid om zich er eerst in te verdiepen en vervolgens een een keuze te maken op basis van kennis en de zelf opgedane ervaring. En dus niet op basis van aannames.

Jelle.