AVG wat moet ik er mee?

In deze video gaat Jelle Drijver in gesprek met Charlotte Meindersma van Charlottes Law over AVG en GDPR. Waar moet je als ondernemer / bedrijf aan voldoen en wat is het risico als je het niet doet?

AVG en GDPR wat moet ik er mee? MOET ik er überhaupt iets mee?

Om mij heen hoor en lees ik ineens veel over GDPR en AVG. Regelgeving die bepaalt hoe jij als bedrijf / ondernemer met persoonsgegevens van anderen moet omgaan. En niet alleen hoe je er mee omgaat maar ook hoe je inzicht geeft in wat je met de gegevens doet die mensen bij je achter laten en uitlegt. Dat brengt best wat extra werk met zich mee.

Door de nieuwe AVG GDPR heb je nu écht een privacyverklaring nodig.

Elke onderneming had al een privacyverklaring nodig. Immers: je bewaart de gegevens van je klanten en dus verwerk je persoonsgegevens. En dus moet je uitleggen wat je daar mee doet. Wat er gaat veranderen is dat nu ook Business to Business persoonsgegevens gaan vallen onder de regels van de AVG en GDPR heeft écht elke ondernemer / elk bedrijf een privacyverklaring nodig. Het wordt lastig zaken doen als je naam, email en nummer al niet op kan slaan. Dat is niet te doen. En dus moet je nu wel. Of je het nou leuk vindt of niet.

Heb je al een verwerkersovereenkomst met je partners?

Wat ook gaat veranderen is dat je een verwerkersovereenkomst moet afsluiten met alle partijen waar jij je gegevens opslaat. En dat zijn er al snel een hele hoop! Denk bijvoorbeeld aan Dropbox, Google Drive, maar ook je boekhoudsoftware.

In gesprek met Charlottes Law

Kortom: er komt een hoop bij kijken. Gelukkig zijn er mensen die er veel van af weten en dus trok ik dit keer naar het kantoor van Charlottes Law in Den-Haag. Bekijk mijn interview waarin Charlotte Meindersma uitlegt waar je op moet letten.

Linkjes voor meer info:
https://www.charlotteslaw.nl/tag/avg/
https://www.charlotteslaw.nl/2017/11/gdpravg-komt-eraan-is/
https://www.charlotteslaw.nl/2017/11/checklist-avg-gdpr-privacy-er-klaar/
https://www.charlotteslaw.nl/2017/05/hebt-nieuwe-privacyverklaring-nodig-25-mei-2018/
https://www.charlotteslaw.nl/2017/04/privacy-is-koude-acquisitie-vanaf-2018-verboden/

Charlotte op Social:
http://www.twitter.com/charlotteslaw
https://www.youtube.com/charlotteslawnl
http://www.facebook.com/charlotteslaw
https://www.instagram.com/charlotteslaw/
http://www.linkedin.com/in/charlottemeindersma

Jelle Drijver:
Twitter: http://twitter.com/jelledrijver
YouTube: http://youtube.com/jdrijver
SnapChat: http://snapchat.com/add/jelledrijver
Linkedin: http://linkedin.com/in/jelledrijver
Instagram: http://instagram.com/jelledrijver

Zoekwoorden:
AVG, GDPR, Charlotte Meindersma, Jelle Drijver, Charlottes Law, CharlottesLaw, Privacy Wetgeving, Privacy Statement, Wetgeving, Jelly Driver

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Steven van Vessum en Jelle Drijver Thumb

ContentKing Winnaar Dutch Search Awards - Steven van Vessum en Jelle Drijver

/
ContentKing is de winnaar van de Dutch Search Awards. Ik ging in gesprek met deze startup en bespreek trends op SEO gebied én het belang van goed monitoren.
AVG GDPR Charlottes Law en Jelle Drijver

AVG wat moet ik er mee

/
AVG en GDPR. Waar moet je als ondernemer / bedrijf aan voldoen en wat is het risico als je het niet doet? Jurist Charlotte Meindersma geeft uitleg.
Vlogger inhuren Haarlem Mooi Meerwijk

Vloggen in Haarlem: Mooi Meerwijk

/
Ik mocht als ingehuurde vlogger in beeld brengen hoe alle betrokken organisaties en inwoners samenwerkten om inwoners te informeren over de veranderingen in afval inzamelen, het belang van afval scheiden en het voorkomen van zwerfvuil.
Ingrid van der Chijs Stoppen met een baan waar velen jaloers op zijn en voor jezelf beginnen

Stoppen met een baan waar velen jaloers op zijn en voor jezelf beginnen

/
Stoppen met een baan waar velen jaloers op zijn en voor jezelf beginnen. Ingrid van der Chijs deed dat. Zij startte Seriously Good. Het Duurzame lifestyle- en mediamerk voor good people, good stories en good brands.
Lenneke van Ingen Hoe word ik beroemd

Hoe word je beroemd? Lenneke van Ingen Founder A Million Faces Casting

/
Hoe word je beroemd? Daarover ga ik in gesprek met Lenneke van Ingen, founder van A Million Faces Casting en manager van vele Nederlandse Talenten.
10 Timemanagement en productiviteit tips voor Freelancers

Hoe ga je als Freelancer om met Timemanagement en productiviteit - Tim Daalderop

/
Als je als Freelancer zelf je dag moet indelen en moet bepalen wat je wel of niet, waar gaat doen... Hoe zorg je dan dat je optimaal productief bent? Tim Daalderop zocht het uit.
bunq premium Ali Niknam en Jelle Drijver

Hoe zit het nou met bunq premium?

/
Journalisten schreven er over, mensen uitten hun ongenoegen op Social Media. En ik dacht vooral: huh wat gebeurt er! En aangezien ik bunq een sympathiek bedrijf vind en Ali een sympathieke vent wil ik niet zomaar afgaan op wat anderen er over schijven. Zeker niet nadat ik als bun gebruiker een mail ontving van Ali waarin hij aangeeft: dit hebben we niet goed gedaan. Of sterker nog: dit heb ik niet goed gedaan! Hand in eigen boezem en met de billen bloot. Kan ik waarderen. We maken als ondernemers allemaal fouten nietwaar.
DJ Patrick Kicken en Jelle Drijver

Viraal gaan is verslavend - Patrick Kicken

/
Jelle Drijver ging in gesprek met Radio Deejay Patrick Kicken. De man die zo enorm veel Whatsapp groepen heeft dat hij hiervoor een tweede telefoon gebruikt. Een video van een man en een ezel zorgde er voor dat zijn complete YouTube kanaal met miljoenen views offline werd gehaald en dat terwijl de video niet eens op openbaar stond. Toen ik nog op de middelbare school zat luisterde ik vaak naar Patrick Kicken via Kicken.com. Dé site waar je naar toe ging om grappige video's te bekijken en lollige geluidsfragmenten te beluisteren. Wie kent bijvoorbeeld niet de 2 pizzabakkers die telefonisch bij elkaar bestellen terwijl ze denken een klant aan de lijn te hebben. Deze en vele andere komen van Patrick Kicken.
TIM DE KRAKER - BAR DOGGY

In gesprek met Tim de Kraker, de founder van BarDoggy

/
Hij haalde inmiddels ruim 7 ton aan funding op. Maar wat is Bar Doggy nou eigenlijk? Wat is Tim zijn Favorite Failure? Hij verzameld bakken aan waardevolle data over zijn gebruikers (in ruil voor gratis drankjes), hij helpt drankmerken om meer bekendheid te creëren binnen een specifieke doelgroep en tegelijkertijd helpt hij horeca ondernemers aan meer gasten in de zaak en meer omzet... Een leuk gesprek! Ik trof Tim , hoe kan het ook anders, op het terras van de Westergas tijdens The Next Web conference eerder dit jaar. Daar installeerde ik direct zijn app om vervolgens meteen maar de proef op de som te nemen aan de bar. Krijg ik op vertoon van mijn iPhone een gratis Gin-Tonic t.w.v. €10? Je ziet het in deze nieuwe aflevering.