Selecteer een pagina

[av_textblock size=” font_color=” color=”]
Zorgt een ‘human voice’ voor meer interactie? Ontstaat er meer interactie tussen bedrijven en klanten als bedrijven een menselijke toon hanteren op social media? Dat is de hamvraag in het onderzoek van Rob Le Pair. Voor de Frankwatching podcast van deze week ga ik uitgebreid in gesprek met Rob over dit onderzoek. Hij deed dit onderzoek samen met 9 andere studenten. Rob Le Pair is universitair docent Communicatie- en Informatiewetenschappen aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. In onderwijs en onderzoek geeft hij de aandacht aan het gebruik van social media. Hij heeft een aantal interessante artikelen geschreven op Frankwatching.com.  Hij schreef o.a. het artikel: Webcare: Zorgt een ‘human voice’ voor meer interactie?

Win dit boek!

Wat is de ‘human voice‘ en hoe passen bedrijven dit toe? Rob schetst in het artikel een situatie waarin een NS medewerker het gesprek aangaat met een reiziger en hoe de reiziger hier vervolgens op reageert. Dit gesprek vond plaats op Twitter. Rob splitst het gesprek in delen op en bespreekt elk deel individueel.

Wat is een conclusie die Rob heeft getrokken n.a.v. het onderzoek?

Het gebruiken van interpersoonlijke communicatie in een webcare-reactie lijkt bij te dragen aan meer interactie met de consument. Daar kan humor aan bijdragen….*ruimte voor een grap*

Een uitgebreide toelichting kun je horen in de podcast. Om de podcast af te sluiten vroeg ik aan Rob wat zijn favoriete managementboek is en waarom. Hij gaf als antwoord de biografie van Steve Jobs, geschreven door Walter Isaacson.
[/av_textblock]

[av_button label=’Bestel de biografie van Steve Jobs op managementboek.nl’ link=’manually,https://www.managementboek.nl/boek/9789000302727/steve-jobs-de-biografie-walter-isaacson?affiliate=2589′ link_target=’_blank’ size=’small’ position=’center’ icon_select=’yes’ icon=’ue84e’ font=’entypo-fontello’ color=’green’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]
Mijn collega Yaron raakte in ieder geval enthousiast toen hij hoorde over dit boek. Hij heeft het direct besteld! Ik ben benieuwd wat hij ervan vindt en zal dit aan hem vragen in een van de volgende Vodcasts (video’d).

Deze week geven wij bij 10 reviews weer een exemplaar van het boek ‘Brand Expedition’ weg! Laat een review achter via iTunes (klik hier). Misschien ontvang jij binnenkort het boek!

[/av_textblock]

[av_social_share title=’Deel dit stuk’ style=” buttons=” share_facebook=” share_twitter=” share_pinterest=” share_gplus=” share_reddit=” share_linkedin=” share_tumblr=” share_vk=” share_mail=”][/av_social_share]

[av_hr class=’short’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’]

[av_comments_list]

[av_postslider link=’category,85,80,81,108,97,42′ columns=’3′ items=’9′ offset=’0′ contents=’excerpt_read_more’ preview_mode=’auto’ image_size=’portfolio’ autoplay=’yes’ interval=’5′]