Selecteer een pagina

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Een menselijke toon hanteren binnen je organisatie, hoe doe je dat? Dat is deze week de hamvraag van mijn gesprek met Dimitri Lambermont. Dimitri is een online copywriter en eigenaar van Van Copy tot Content. Hij heeft 15 jaar praktijkervaring binnen de copywriting en communicatie. Hij heeft op Frankwatching.com een aantal artikelen geschreven op het gebied van communicatie. In de podcast van deze week spreek ik hem over het artikel dat hij heeft geschreven ‘Geef je organisatie een menselijke & informele toon in 4 fases’

Wat is een menselijke toon? Wat moet een organisatie zich daarbij voorstellen? Is het simpelweg dat werknemers hun (potentiële) klanten met ‘je’ moeten aanspreken en niet met ‘u’? Nee. Het gaat veel verder dan dat. Organisaties kunnen zichzelf een aantal vragen stellen:

  • Hoe staan we als organisatie in de wereld?
  • Hoe willen we eigenlijk praten met onze klanten?
  • Zijn we wel zo menselijk?
  • Durven we dat aan?

Win dit boek!

Dimitri geeft in zijn artikel aan dat er 4 fases zijn om je organisatie een menselijke & informele toon te geven:

Stap 1: Bepalen wat het einddoel is

Als je je bedrijf een menselijke & informele toon wilt geven zal dat door de hele organisatie gaan. Alle medewerkers moeten meegaan met deze toon, hoe kun je dit realiseren?

Stap 2: Inventariseren

Bij deze fase zul je de verschillende onderdelen binnen je organisatie moeten inventariseren. Waar zal onze toon straks in voorkomen?

Stap 3: Toon vastleggen

De omschrijving van deze stap zegt het eigenlijk al. Welke toon wil je hanteren?

Stap 4: Doorvoeren van de toon

De laatste fase is het doorvoeren van de toon. Onderschat deze stap niet, het kan erg veel tijd in beslag nemen. Hoe kun je dit doorvoeren?

De bovenstaande stappen en nog veel meer over de menselijke en informele toon hoor je in de podcast van deze week.

Volgende week een heel interessant gesprek met Jesper Stoel over ‘Adverteren op Facebook, zo haal je meer ROI uit je campagnes’. Dat mag je niet missen!

We zitten op ons iTunes kanaal al op 18 reviews! Dat betekent dat we bijna 2 boeken gaan weggeven. Nog even wachten op de laatste twee en dan mogen we twee personen die een review hebben geschreven, blij maken! Bij elke 10 reviews geven wij nog steeds het gesigneerde boek weg van Martijn Arets!

[/av_textblock]

[av_social_share title=’Deel dit stuk’ style=” buttons=” share_facebook=” share_twitter=” share_pinterest=” share_gplus=” share_reddit=” share_linkedin=” share_tumblr=” share_vk=” share_mail=”][/av_social_share]

[av_hr class=’short’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’]

[av_comments_list]

[av_postslider link=’category,85,80,81,108,97,42′ columns=’3′ items=’9′ offset=’0′ contents=’excerpt_read_more’ preview_mode=’auto’ image_size=’portfolio’ autoplay=’yes’ interval=’5′]