Selecteer een pagina

[av_textblock size=” font_color=” color=”]
Youtube, Twitter, Linkedin en Facebook…een aantal social media kanalen die tegenwoordig door de hele wereld worden gebruikt. Je kunt er als bedrijf zijnde ontzettend veel mee bereiken. Gebruik jij al meerdere van deze Social Media kanalen om je doelgroep te bereiken? Vandaag zoomen we in op het adverteren op Facebook. Het is je wellicht opgevallen dat Facebook steeds meer reclames toont. Maak jij al gebruik van Facebook campagnes? Weet je al welke data je kunt achterhalen? Deze week ga ik in gesprek met Jesper Stoel, online marketeer met een grote passie voor de strategische inzet van Social Media. Hij schreef diverse artikelen voor Frankwatching.com. Ik spreek met hem over zijn artikel ‘Adverteren op Facebook: zo haal je meer ROI uit je campagnes’

Jesper Stoel | Online Marketeer | @JesperStoelJesper Stoel - Frankwatching Podcast
Favoriete managementboek: Social Media Marketing (Bestellen kan via onderstaande knop)
Favoriete (succes)quote: ‘Misschien ben ik ook wel een beetje een visionair’
Favorite failure: Budgetten verkeerd ingesteld
[/av_textblock]

[av_button label=’Bestel dit boek via managementboek.nl’ link=’manually,https://www.managementboek.nl/boek/9789491560071/social-media-marketing-sjef-kerkhofs?affiliate=2589′ link_target=’_blank’ size=’large’ position=’center’ icon_select=’yes-right-icon’ icon=’ue84e’ font=’entypo-fontello’ color=’green’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]
Ik wil je vragen om eens naar je Facebook tijdlijn te kijken. Hoeveel reclame zie je? Dagelijks gebruiken meer dan 6,6 miljoen (!!!) Nederlanders Facebook. Voldoende publiek voor bedrijven om gebruik te maken van campagnes. Zo kunnen bedrijven gericht adverteren en contact kunnen leggen met het (voor hen) juiste publiek.

Je bent wellicht al bekend met de campagnes die je d.m.v. Adwords kunt maken. Jesper noemt in het gesprek dat er een aantal verschillen zijn tussen Google Adwords en Facebook. Zo zijn gebruikers via Google al gericht op zoek naar bepaalde informatie, terwijl op Facebook reclames willekeurig aan gebruikers worden getoond. Je kunt je voorstellen dat gebruikers op Facebook bezig zijn met hun vrienden en gebeurtenissen van de afgelopen week.

Win dit boek!

Tijdens deze podcast legt Jesper op verschillende manieren uit hoe jij meer inzicht krijgt in de data van je campagnes en op die manier meer ROI uit je campagnes kunt halen. In het artikel staan ook diverse tips die jij direct kunt toepassen!

Volgende week praat ik met Boris Veldhuijzen van Zanten over o.a. The Next Web Conference. Trust me, dat wordt een super inspirerend gesprek dus houd het in de gaten!

In onze laatste vodcast hebben we Lisa Niehoff en Willem Kossen blij gemaakt met het gesigneerde boek ‘Brand Expedition’ van Martijn Arets. Zij lieten samen met vele anderen een review achter op iTunes. Bij elke 10 reviews geven wij dit boek weg. Dus… Laat een review achter en win!

[/av_textblock]

[av_social_share title=’Deel dit stuk’ style=” buttons=” share_facebook=” share_twitter=” share_pinterest=” share_gplus=” share_reddit=” share_linkedin=” share_tumblr=” share_vk=” share_mail=”][/av_social_share]

[av_hr class=’short’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’]

[av_comments_list]

[av_postslider link=’category,85,80,81,108,97,42′ columns=’3′ items=’9′ offset=’0′ contents=’excerpt_read_more’ preview_mode=’auto’ image_size=’portfolio’ autoplay=’yes’ interval=’5′]